Zgłaszam się

Wolontariusze Paczki dla terenów objętych powodzią

Aż 65 z ponad 600 rejonów Szlachetnej Paczki znajduje się na terenach objętych powodzią. Skala zniszczeń jest ogromna. Skutki żywiołu nie minęły wraz z opadnięciem wody, a walka o powrót od normalności potrwa wiele miesięcy. Liczba rodzin czekających na pomoc jest duża – dlatego miejsca te potrzebują wsparcia Wolontariuszy z innych części Polski.

Jeśli rozważasz zgłoszenie do Wolontariatu Szlachetnej Paczki i jesteś otwarty na wyjazd na spotkania z Rodzinami na terenach popowodziowych z województw śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego lub lubuskiego (za dojazd i zakwaterowanie zwrócimy Ci koszty) to przy zgłoszeniu na liście rejonów w swoim województwie wybierz pierwszą pozycję oznaczoną „!” i hasłem „wolontariusze dla powodzian”.

Po zgłoszeniu skontaktuje się z Tobą rekruter. O szczegółach organizacji wyjazdów będziemy informować na kolejnych etapach. Masz pytania przed zgłoszeniem? Kliknij „Czytam więcej” lub napisz do nas na adres:
[email protected]

1. Mieszkam na wschodzie Polski – czy mogę być Wolontariuszem na terenach powodziowych?

Tak, możesz pomagać na terenach objętych powodzią jako Wolontariusz Szlachetnej Paczki. Aby Rodziny otrzymały pomoc, koniecznie jest bezpośrednie spotkanie z nimi, przeprowadzenie wywiadu na temat ich sytuacji, spisanie potrzeb, przygotowanie rekomendacji pomocy. Na terenach tych mamy lokalnych Wolontariuszy, jednak liczba potrzebujących Rodzin w tym roku znacząco wzrosła i potrzebne są dodatkowe ręce do pracy z całej Polski. Ważne – Twoje zaangażowanie będzie wymagało co najmniej jednego wyjazdu na tamte tereny. Konkretną lokalizację ustali z Tobą paczkowy Lider_ka koordynujący Twoją pracę.

2. Kto jest organizatorem wyjazdów? Czy Szlachetna Paczka zapewnia transport, nocleg lub nocleg?

Biorąc pod uwagę fakt, że zgłoszenia do tej formy wolontariatu spływają z całej Polski, a osoby, które ostatecznie zdecydują się na tę formę zaangażowania, będą musiały zaplanować swoje wyjazdy uwzględniając sytuację zawodową czy rodzinną – zarówno transport, jak i organizację noclegu musisz zapewnić sobie sam. My zwrócimy Ci koszty. Twoje działania i budżet będziesz ustalał ze swoim liderem_ką ze strony Szlachetnej Paczki. Więcej szczegółów poznasz podczas wdrożenia do roli, możesz też do nas napisać przed zgłoszeniem na adres: [email protected]

3. Jakie będą moje zadania podczas wyjazdu na tereny powodziowe?

Zgodnie z modelem działania Szlachetnej Paczki – niesiemy mądrą pomoc, czyli taką która odpowiada na realne potrzeby i aktualną, trudną sytuację rodziny w potrzebie. Dlatego z każdą zgłoszoną Rodziną – a jest ich co roku nawet do 30 tys. – spotykają się nasi Wolontariusze_ki i przeprowadzają wywiad na temat sytuacji Rodziny według wystandaryzowanego kwestionariusza. Twoim zadaniem będzie:

  • przejść wdrożenie do roli Wolontariusza_ki i podpisać niezbędne dokumenty
  • zaplanować ze swoim liderem wyjazd do przydzielonych Rodzin
  • bezpiecznie dotrzeć na miejsce – lokalne warunki są trudne, musisz zachować szczególną uwagę
  • przeprowadzić wraz z drugim Wolontariuszem_ką wywiad z rodziną, uzupełnić kwestionariusz Rodziny zgodnie z paczkowymi wytycznymi
  • dostarczyć dokumentację ze spotkań i wypełnić informacje o Rodzinach w systemie Szlachetnej Paczki

4. Jak zostaną dostarczone paczki z pomocą do moich Rodzin, jeśli zostaną włączone?

Logistykę dostarczenia paczek w Weekend Cudów (14-15 grudnia 2024) zapewni Szlachetna Paczka. Nie będzie to wymagało Twojej ponownej wizyty na tym terenie (chyba że będziesz chciał się zaangażować w realizację Weekendu Cudów – to będzie wymagało ustaleń z Twoim Liderem_ką).

5. Czy Szlachetna Paczka zapewnia pomoc w razie trudności, pytań, wątpliwości?

Aby zapewnić Ci komfort działania w czasie realizacji Twoich zadań jako Wolontariusza_ki swoją przygodę z Paczką zaczniesz od wdrożenia. To rodzaj szkolenia, podczas którego poznajesz zasady działania Paczki, najważniejsze zadania Wolontariusza_ki, praktyczne aspekty realizacji tej roli. To również czas na uzyskanie odpowiedzi na Twoje pytania i wątpliwości, jakie rodzą się wraz z przyswajanymi informacjami.
Dodatkowo, na bieżąco, do Twojej dyspozycji będą:

  • Twój paczkowy Lider_ka, który będzie koordynował Twoje działania i pomagał w planowaniu
  • osoba całościowo koordynująca w Paczce działania na terenach popowodziowych
  • infolinia Szlachetnej Paczki, która pomoże Ci uzyskać informacje “na bieżąco”