Poradnik Darczyńcy Szlachetnej Paczki
Niezależnie od tego, czy Szlachetną Paczkę chcesz przygotować po raz pierwszy, czy pomagałeś z nami wcześniej – tu znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz sporo praktycznych porad.
Dziękujemy, że jesteś i chcesz podzielić się z najbardziej potrzebującymi.
Wybierz etap przygotowania Paczki
Przed wyborem Rodziny
Kiedy mogę wybrać Rodzinę ze Szlachetnej Paczki?
Rodzinę można wybrać od 16 listopada 2024 r. Od tego dnia, codziennie na naszej stronie www.szlachetnapaczka.pl pojawiać się będą kolejne historie Rodzin w trudnych sytuacjach.
Ważne, żeby wszystkie Rodziny zostały wybrane z takim wyprzedzeniem, aby Darczyńcy i Darczyńczynie mieli czas na przygotowanie paczek na Weekend Cudów (14-15 grudnia 2024 r.).
Ostatnie spotkania Wolontariuszy i Wolontariuszek z Rodzinami mają miejsce nawet na początku grudnia, dlatego zachęcamy do regularnego sprawdzania, czy nie pojawiła się kolejna Rodzina, która czeka na swojego Darczyńcę lub Darczyńczynię.
Jeżeli na stronie nie zobaczysz żadnej Rodziny w wybranej przez Ciebie lokalizacji – poszukaj w innych, do których możesz dojechać i dostarczyć pomoc.
Czy mogę przygotować pomoc, jeśli nie mieszkam w Polsce?
Tak, możesz to zrobić. Pamiętaj jednak, że to Ty jako Darczyńca, Darczyńczyni jesteś odpowiedzialny, odpowiedzialna za dostarczenie paczki do magazynu Szlachetnej Paczki przypisanego do wybranej Rodziny.
Być może Twoja rodzina lub znajomi z Polski będą mogli wesprzeć Cię w zakupach, pakowaniu paczek i przewiezieniu ich do magazynu? Jeśli nie jest to możliwe, zadbaj o wysyłkę kurierską na adres ustalony z Wolontariuszem, Wolontariuszką.
Jak zorganizować Szlachetną Paczkę w firmie?
Przygotowanie paczki w grupie jest zdecydowanie ułatwia zadanie.
- Razem ze współpracownikami wybierzcie Rodzinę, której pomożecie. Poinformujcie innych o tym, że przygotowujecie paczkę, zaproście do pomocy.
- Zapoznajcie się z listą potrzeb Rodziny. Otrzymacie ją w mailu potwierdzającym wybór Rodziny.
- Przygotujcie listę zakupów, podzielcie ją między działy/pracowników. Możecie zrobić listę np. w excelu, aby każdy pracownik mógł zadeklarować zakup konkretnych produktów. Przy zakupach uwzględnijcie liczbę członków Rodziny – np. dla wielodzietnej Rodziny kupcie zgrzewkę mąki zamiast 1 kilograma.
- Pamiętajcie o spełnieniu 3 głównych potrzeb Rodziny – są wskazane w opisie.
- Jeśli Rodzina ma dużą potrzebę np. węgiel / pralkę / lodówkę możecie zorganizować zbiórkę pieniężną wewnątrz Waszej firmy.
- Zakupy zrobione? Czas na wspólne pakowanie. Spróbujcie zrobić to razem – to świetny sposób na integrację zespołu.
- Dla Rodziny pomoc od Was to prezent – jeśli to możliwe opakujcie paczki ozdobnym papierem.
- Ustalcie, kto dostarczy paczki do magazynu. Jego adres znajdziecie w mailu, który otrzymaliście po dokonaniu wyboru Rodziny.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o przygotowaniu paczki w firmie, wejdź na stronę: Paczka w paczce lub/i pobierz checklistę przydatną podczas przygotowywania paczki: checklista.
Jak zorganizować Szlachetną Paczkę w szkole?
Szlachetna Paczka w szkole, to świetna lekcja wrażliwości, współpracy i pomagania. Jak to zrobić?
- Wybierzcie Rodzinę, dla której przygotujecie pomoc.
- Każdej klasie, która chce się zaangażować, przydzielcie odpowiedzialność za konkretne potrzeby z listy.
- Zastanówcie się nad zbiórką pieniężną – w razie większych potrzeb, takich jak opał, lodówka czy pralka, łatwiej będzie Wam sfinansować zakup, działając razem.
- Ustalcie i oznaczcie miejsce w szkole, do którego dzieci i nauczyciele będą przynosić przypisane produkty.
- Wybierzcie osoby, które będą odpowiedzialne za kontakt z Wolontariuszem, Wolontariuszką, za zapakowanie paczek oraz przywiezienie paczki do magazynu w Weekend Cudów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o przygotowaniu paczki w szkole, wejdź na stronę: Paczka w paczce.
Gdzie znajdę informacje pomocne przy organizowaniu Paczki?
Wszelkie informacje i wsparcie dotyczące organizacji Paczki znajdziesz na oficjalnej stronie Szlachetnej Paczki. Znajdziesz tam poradniki, przydatne materiały i odpowiedzi na najważniejsze pytania: www.szlachetnapaczka.pl/paczka-last-minute/.
Pomo/c uzyskasz również dzwoniąc na naszą infolinię – Infolinia Szlachetnej Paczki (+48) 12 333 78 00, która działa w godzinach 10:00 – 18:00 7 dni w tygodniu.
Jednak przede wszystkim pomocy udzieli Ci Wolontariusz_ka, który_a jest przypisany_a do wybranej przez Ciebie Rodziny. Numer telefonu do Wolontariusza_ki znajdziesz w mailu potwierdzającym wybór Rodziny. Możesz się do niego zwracać z wszystkimi wątpliwościami dotyczącymi produktów, które znalazły się na liście potrzeb Rodziny, kompletowania paczki, sposobu i terminu dostarczenia paczki.
Wybór Rodziny
Jak wybrać Rodzinę ze Szlachetnej Paczki?
Rodzinę możesz wybrać na naszej stronie: https://www.szlachetnapaczka.pl/wybor-rodziny
W pierwszym kroku wybierz województwo, a następnie działaj zgodnie z podanymi instrukcjami. W przypadku wątpliwości zapraszamy Cię do kontaktu z naszą Infolinią.
Czy mogę wybrać Rodzinę z innego miasta niż to, w którym mieszkam?
Tak, możesz to zrobić. Pamiętaj jednak, że jesteś odpowiedzialny, odpowiedzialna za dostarczenie paczki do magazynu do którego przypisana jest wybrana Rodzina. Adres magazynu znajdziesz na profilu Rodziny na stronie Paczki.
Jeżeli możesz zapewnić dowiezienie paczki ze swojego miejsca zamieszkania, siedziby firmy czy szkoły (np. osobiście albo za pośrednictwem kuriera) do magazynu, możesz wybrać Rodzinę z innej miejscowości niż Twoja.
Chcę wybrać Rodzinę, ale nie widzę Rodzin potrzebujących z mojej okolicy, co zrobić?
Wolontariusze i Wolontariuszki spotykają się z Rodzinami jeszcze w pierwszych dniach grudnia. To znaczy, że aż do Weekendu Cudów (14-15 grudnia) na naszej stronie mogą pojawiać się kolejne opisy Rodzin, być może również z Twojej okolicy. Sprawdzaj to regularnie.
Jeśli masz możliwość dowiezienia paczki dla Rodziny, np. do magazynu w sąsiednim mieście lub województwie – poszukaj potrzebujących Rodzin w innych rejonach.
Czy muszę spełnić wszystkie potrzeby Rodziny?
W paczce powinny znaleźć się rzeczy z listy potrzeb umieszczonej w opisie Rodziny. Ważne jest, abyś zrealizowała lub zrealizował potrzeby wskazane jako kluczowe.
Dla Rodziny Szlachetna Paczka to nie tylko pomoc, ale także prezent. Jeśli możesz, zatroszcz się o spełnienie pozostałych potrzeb, w tym zakup „szczególnych upominków” – drobiazgów, o których marzą członkowie Rodziny. Mogą one ich szczególnie ucieszyć.
Nie dotarł do mnie e-mail potwierdzający wybór Rodziny. Co zrobić?
Jeśli podałeś poprawny adres e-mail, upewnij się, że wiadomość e-mail od Szlachetnej Paczki (z domeny @wiosna.org.pl) nie trafiła do folderu SPAM na Twojej skrzynce mailowej.
Jeżeli nadal nie znajdujesz potwierdzenia, napisz na adres: [email protected] lub zadzwoń na naszą infolinię: 12 333 78 00.
Nasz zespół sprawdzi, czy na pewno poprawnie wybrałeś, wybrałaś Rodzinę i przekaże Ci dalsze wskazówki.
Nie mogę przejść całego procesu wyboru Rodziny, co zrobić?
Najpierw spróbuj wybrać Rodzinę, wchodząc na naszą stronę poprzez inną przeglądarkę internetową. To zwykle pomaga.
Jeżeli nadal będzie występował problem, napisz do nas na adres: [email protected] lub zadzwoń na naszą infolinię: 12 333 78 00. Wspólnie poszukamy rozwiązania.
Chcę wybrać Rodzinę z terenów powodziowych – Jak to zrobić? Gdzie dostarczyć Paczkę?
Proces ten nie różni się od wybierania pozostałych Rodzin ze Szlachetnej Paczki.
Rodzinę możesz wybrać na naszej stronie: www.szlachetnapaczka.pl/wybor-rodziny.
Jeżeli chcesz wesprzeć Rodzinę dotkniętą skutkami powodzi, wybierz swoje województwo z listy, a następnie magazyn ze specjalnym oznaczeniem “Wsparcie dla powodzian”.
W każdym województwie został wyznaczony taki magazyn (w mieście wojewódzkim lub jego najbliższych okolicach). Jego dokładną lokalizację znajdziesz na końcu opisu Rodziny.
Dodatkowo od razu po wybraniu Rodziny w potwierdzeniu e-mail otrzymasz informację z adresem magazynu, do którego należy dostarczyć przygotowaną paczkę.
My zajmiemy się dostarczeniem przekazanej pomocy do Rodziny dotkniętej skutkami powodzi, którą wybrałeś_aś.
Z uwagi na sytuację, może się okazać, że Rodzina nie jest obecnie w stanie przechować w domu większego sprzętu. Poinformuje Cię o tym Wolontariusz lub Wolontariuszka. W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem jest kupienie vouchera/bonu do sklepu z potrzebnym Rodzinie sprzętem.
Przygotowanie Szlachetnej Paczki
Jak przygotować paczkę?
- Najpierw wybierz Rodzinę, której chcesz pomóc. Możesz to zrobić tutaj: https://www.szlachetnapaczka.pl/wybor-rodziny
- Następnie zbierz osoby, z którymi przygotujesz paczkę. Mogą to być np. Twoi przyjaciele, rodzina czy współpracownicy.
- W ciągu 1-3 dni skontaktuje się z Tobą Wolontariusz albo Wolontariuszka opiekująca się wybraną przez Ciebie Rodziną. Odpowie na Twoje pytania i wątpliwości. Kontakt do niego / niej znajdziesz też w wiadomości e-mail potwierdzającej wybór Rodziny.
- Przygotuj listę zakupów. Możesz ją opracować na podstawie potrzeb, które znajdziesz na profilu wybranej Rodziny, na stronie Szlachetnej Paczki. Możesz zrobić listę np. w Excelu, aby każdy zaangażowany i każda zaangażowana mogli zadeklarować zakup konkretnych produktów. Przy zakupach uwzględnij liczbę członków Rodziny – np. dla wielodzietnej Rodziny kup zgrzewkę mąki zamiast 1 kilograma. Możesz wykorzystać tabelę w Excelu. Przy kompletowaniu Paczki możesz skorzystać z zakupów m.in. u Partnerów Szlachetnej Paczki – kupuj online na Allegro lub odwiedź sklepy Biedronka w całej Polsce.
- Pamiętaj o spełnieniu trzech głównych potrzeb – to niezbędne minimum przy realizacji pomocy dla wybranej Rodziny. Potrzeby te wskazane są w opisie.
- Masz za sobą zakupy? Czas na pakowanie. Obok mocnych kartonów i taśmy klejącej przyda się też papier ozdobny. Dla Rodziny pomoc od Ciebie to prezent, więc zadbaj by był piękny, by cała paczka wyglądała odświętnie.
- Dostarcz paczki do magazynu. Jego adres znajdziesz w e-mailu, który otrzymałeś, otrzymałaś po dokonaniu wyboru Rodziny ze strony Szlachetnej Paczki. W razie trudności lub wątpliwości koniecznie skontaktuj się z Wolontariuszem lub Wolontariuszką.
Czy mogę przekazać Rodzinie pieniądze?
Nie, nie dołączaj do paczek pieniędzy. Rodzina w rozmowie z Wolontariuszem, Wolontariuszką, wymienia szczegółowo artykuły, produkty, rzeczy, których w danym momencie potrzebuje.
Jeśli spełnisz wskazane potrzeby, Rodzina otrzyma od Ciebie ogromne wsparcie. Nie będzie musiała ich kupować przez jakiś czas, a więc będzie mogła zaoszczędzić pieniądze na inne wydatki.
Jak dostarczyć ciężkie lub wielkogabarytowe produkty (np. węgiel, sprzęt AGD, butla gazowa)?
Skontaktuj się z Wolontariuszem, Wolontariuszką, do którego, której dane kontaktowe otrzymałeś, otrzymałaś w mailu potwierdzającym wybór Rodziny. Razem ustalcie, jaka droga dostarczenia takich prezentów będzie optymalna i zgodna z naszymi zasadami.
Jak mogę w prosty sposób skompletować wszystkie produkty do Paczki?
Jeśli na liście potrzeb Rodziny znajduje się trwała żywność, produkty higieniczne, sprzęty gospodarstwa domowego, czy odzież, możesz je kupić w najbliższym sklepie. Możesz skorzystać z możliwości zakupienia produktów dla Rodziny online, z dostawą do domu. Możesz też sprezentować rodzinie voucher.
Czy mogę dołączyć do paczki bony podarunkowe do sklepu (np. obuwniczego)?
Tak, ale wcześniej skonsultuj to z Wolontariuszem, Wolontariuszką.
Warto dowiedzieć się, czy Rodzina będzie miała możliwość wykorzystania tych bonów: np. czy w jej okolicy jest odpowiedni sklep, czy będzie miała jak do niego dotrzeć. Pamiętaj także, aby dostosować kwotę do wykorzystania na bonie, do potrzeb Rodziny.
Co powinno znaleźć się w paczce?
W paczce koniecznie muszą się znaleźć przedmioty, które Rodzina określiła jako najważniejsze potrzeby. Zachęcamy jednak, by w przygotowanie pomocy włączyć przyjaciół, rodzinę, współpracowników. W poprzedniej edycji jedną Paczkę przygotowywało średnio aż 31 osób. Razem możecie zrealizować również pozostałe potrzeby wskazane przez Rodzinę.
Zdarza się, że potrzeby Rodziny są nietypowe, takie jak: wizyta u dentysty, aparat słuchowy, okulary. Zanim przystąpisz do realizacji tych potrzeb – skonsultuj się z Wolontariuszem lub Wolontariuszką.
Czy mogę zaoferować swoje umiejętności Rodzinie?
Tak. Specjalistyczne usługi mocno wpływają na warunki życia lub samopoczucie członków Rodziny, jednocześnie są kosztowne. Rodzina często nie może sobie na nie pozwolić.
Jeśli np. masz firmę budowlaną, jesteś fryzjerem, kosmetyczką, stolarzem, ortodontką, prawnikiem, lekarzem lub masz inny fach w ręku, zapytaj Wolontariusza, Wolontariuszkę, czy możesz podzielić się swoimi zdolnościami z Rodziną.
Czy mogę oddać Rodzinie używane rzeczy (ubrania, ale też meble czy RTV/AGD)?
Prosimy – nie traktuj przygotowania Paczki jako sposobu na pozbycie się z domu zalegających mebli, sprzętu czy ubrań.
Jeśli w Paczce pojawiają się rzeczy używane – muszą być one w bardzo dobrym stanie. Paczka dla Rodziny to nie tylko pomoc materialna, ale i informacja, że jest dla kogoś ważna, że kogoś obchodzi jej los. Takiej informacji nie niosą za sobą zużyte meble czy karton ubrań sprzed dekady.
Jeśli chcesz podarować coś od siebie, wybierz Rodzinę jako Darczyńca i weź odpowiedzialność za zorganizowanie całej paczki dla danej Rodziny lub dołącz do innej grupy przygotowującej paczkę.
Możesz także dołączyć do grupy Darczyńców na Facebooku i zaoferować konkretny przedmiot. Szlachetna Paczka nie prowadzi zbiórki darów.
Czy muszę kupić wszystkie produkty znajdujące się na liście potrzeb Rodziny?
Darczyńca_czyni musi spełnić 3 potrzeby, które Rodzina wskazuje jako kluczowe. Są one wyszczególnione podczas wyboru Rodziny i na końcu jej opisu. Zachęcamy do spełnienia, na tyle, na ile to możliwe, też pozostałych potrzeb z listy, włączając w to „szczególne upominki” czyli drobiazgi, które mogą sprawić szczególną radość członkom Rodziny.
Niedziela 15 grudnia jest niedzielą handlową, dzięki czemu Paczkę możesz skompletować nawet na ostatnią chwilę.
Paczkowe Rodziny w większości potrzebują naprawdę podstawowych artykułów, takich jak trwała żywność czy środki czystości. Te artykuły można łatwo zakupić w lokalnym sklepie lub zamówić online z dostawą do domu, co ułatwia przygotowanie Paczki nawet na ostatnią chwilę, zwłaszcza podczas Weekendu Cudów.
Nie jestem w stanie zakupić 3 najważniejszych dla Rodziny rzeczy, co zrobić?
Zapytaj swoich przyjaciół, rodzinę, znajomych, współpracowników czy nie zechcieliby Ci pomóc w przygotowaniu Paczki.
Jeśli jednak nie uda Ci się zapewnić Rodzinie najpotrzebniejszych produktów, skontaktuj się z Wolontariuszem, Wolontariuszką w tej sprawie.
Możesz zrezygnować z przygotowania Paczki dla tej Rodziny i wybrać inną, która ma mniejsze potrzeby.
Pamiętaj, postaraj się zrobić to najszybciej, jak to będzie możliwe. Dzięki temu Rodzina będzie miała większe szanse, aby ktoś ponownie ją wybrał na stronie Paczki.
Jak zapakować i oznaczyć paczki dla Rodziny?
Oto kilka najważniejszych zasad:
- Produkty dla Rodziny zapakuj w solidne kartonowe albo plastikowe pudełka. Możesz je kupić w większości sklepów, ale możesz też zapytać w miejscu gdzie robisz zakupy, w supermarkecie, w galerii – być może podzielą się zbędnymi pudłami. Najlepiej, aby kartony nie były za ciężkie, możliwe do przeniesienia przez dorosłego człowieka.
- Na każde z pudełek naklej kartkę z kodem Rodziny. Znajdziesz go w mailu, który otrzymałeś lub otrzymałaś po wyborze Rodziny. Dzięki temu oznaczeniu paczki w komplecie trafią do wybranej przez Ciebie Rodziny. (Jeśli masz np. 12 paczek to pod kodem rodziny napisz odpowiednio numer danej paczki: 1/12, 2/12, 3/12 itd.).
- Zachęcamy, opakuj paczki papierem świątecznym, dekoracyjnym, w końcu to prawdziwy prezent!
- Pamiętaj, że paczki musisz przewieźć do naszego magazynu, a stamtąd nasi Wolontariusze i Wolontariuszki zawiozą je do Rodzin.
W razie wątpliwości skontaktuj się z Wolontariuszem, Wolontariuszką lub napisz na adres: [email protected].
Możesz także zadzwonić na naszą infolinię: 12 333 78 00.
Jak przygotować Szlachetną Paczkę w większym gronie osób?
Możesz stworzyć listę zakupów, np. w excelu, a następnie udostępnić ją Współdarczyńcom, Współdarczyńczyniom, tak, aby każdy mógł, mogła edytować plik i przypisać się do konkretnych zakupów.
Zdecyduj, czy zaangażowani powinni dostarczyć zakupy do Ciebie osobiście, czy może kurierem lub czy to Ty będziesz odbierać produkty od poszczególnych osób.
Możesz także zdecydować się na stworzenie zbiórki pieniężnej – na wszystkie produkty lub na potrzeby wielkogabarytowe takie jak węgiel, lodówka czy pralka. W takim przypadku pamiętaj, aby podać Współdarczyńcom, Współdarczyńczyniom Twój numer konta albo link do zrzutki online czy w formie Blika na numer telefonu. Warto zaznaczyć, aby w tytule przelewu pojawiła się informacja, że jest to wpłata na przygotowanie Szlachetnej Paczki.
Gdy zakupy będą już gotowe, możesz umówić spotkanie, na którym wspólnie zapakujecie paczki.
Dodatkowe informacje znajdziesz na naszej stronie: Paczka w paczce.
Jakiej pomocy udzieli mi Wolontariusz przypisany Rodzinie?
Wolontariusz przypisany do Rodziny jest osobą, która poznała Rodzinę osobiście i wie, z jakimi trudnościami mierzą się jej członkowie. To on, ona służy pomocą w przypadku wszelkich pytań czy wątpliwości związanych z potrzebami Rodziny i przygotowaniem Paczki. Może udzielić wskazówek dotyczących zakupów, dostarczenia paczki. To on /ona przekaże paczkę Rodzinie w Weekend Cudów. To osoba żywo zainteresowana tym, by Rodzina otrzymała mądrą pomoc.
Dostarczenie Szlachetnej Paczki
Gdzie mam zawieźć Szlachetną Paczkę?
Informacja o tym, gdzie zawieźć Paczkę znajduje się w mailu, który wysłaliśmy do Ciebie zaraz po wybraniu Rodziny.
Jeżeli nie znajdujesz tej wiadomości, prosimy, skontaktuj się z Wolontariuszem, Wolontariuszką w tej sprawie.
Możesz też zwrócić się z takim pytaniem na nasz adres mailowy: [email protected] lub zadzwonić na infolinię: 12 333 78 00.
Chcę sam zawieźć Paczkę dla wybranej przeze mnie Rodziny, czy to możliwe?
Nie, nie jest to możliwe. Po przekazaniu Paczki – Wolontariusz, Wolontariuszka przekaże relację z jej wręczenia.
Ze względu na to, że w poprzednich edycjach pojawiały się sytuacje, w których kontakt był nadużywany lub wykorzystywany w nieodpowiedni sposób – chcemy ograniczyć do minimum możliwość poznania wzajemnych danych osobowych czy kontaktowych. Cały kontakt między Rodziną, a Darczyńcą, Darczyńczynią oraz przekazanie przygotowanej Paczki odbywa się poprzez Wolontariusza, Wolontariuszkę.
Jak wygląda dostarczanie Szlachetnych Paczek?
Jako Darczyńca, Darczyńczyni zobowiązujesz się, aby zawieźć przygotowaną Paczkę do przypisanego do wybranej Rodziny magazynu.
Dzień i godzinę przekazania Paczki ustalasz z Wolontariuszem, Wolontariuszką. Następnie Wolontariusze i Wolontariuszki zawiozą Paczki do wybranej przez Ciebie Rodziny.
To wszystko ma miejsce w tzw. Weekend Cudów, który w tym roku odbywa się w dniach 14-15 grudnia.
Informację o tym, gdzie znajduje się magazyn, w jakie dni i w jakich godzinach jest otwarty, znajdziesz w mailu, który wysłaliśmy do Ciebie zaraz po dokonaniu wyboru Rodziny.
Kiedy Szlachetna Paczka trafia do Rodziny?
Niedługo po dostarczeniu przez Ciebie paczek do magazynu, trafiają one do Rodziny. Wszystko odbywa się w tzw. Weekend Cudów, czyli w tym roku w dniach 14-15 grudnia.
Wolontariusz, Wolontariuszka ustala z Rodziną moment wręczenia prezentów – zależy nam, żeby przy przekazaniu pomocy byli obecni wszyscy członkowie i członkinie Rodziny, a późniejsza relacja z wręczenia była jak najobszerniejsza.
Nie mogę znaleźć magazynu i nie wiem, gdzie dostarczyć Szlachetną Paczkę, co zrobić?
Adres magazynu, do którego należy dostarczyć Paczkę, znajdziesz w mailu, który wysłaliśmy do Ciebie zaraz po wyborze Rodziny.
Jeśli mimo wszystko nie wiesz, jak dotrzeć do magazynu, skontaktuj się z Wolontariuszem, Wolontariuszką. W Weekend Cudów na pewno będzie w pobliżu i udzieli Ci dokładniejszych wskazówek dotyczących dojazdu.
Czy mogę Paczkę dostarczyć w późniejszym terminie?
Przynajmniej część Paczki musi zostać dostarczona Rodzinie w czasie Weekendu Cudów (14-15 grudnia 2024 r.). Jeśli w paczce powinny znaleźć się bardziej specjalistyczne lub duże przedmioty, można je dostarczyć w późniejszym terminie – po uprzednim ustaleniu i zaplanowaniu tego z Wolontariuszem przypisanym Rodzinie.
Jak jeszcze mogę pomóc?
Zachęcamy Cię do przekazania darowizny na dalsze działania Szlachetnej Paczki. Dzięki temu możemy rozwijać program oraz docierać do nowych miejsc i nowych Rodzin w potrzebie.
Po dostarczeniu Szlachetnej Paczki
Kiedy otrzymam informację jak Rodzina zareagowała na wręczenie Szlachetnej Paczki?
Wolontariusz, Wolontariuszka postara się przesłać Ci relację z wręczenia Paczki tak szybko, jak będzie to możliwe.
Prosimy o cierpliwość – przygotowanie takiej relacji wymaga czasu. Wolontariusz, Wolontariuszka ma zwykle kilka Rodzin pod swoją opieką. Pamiętajmy również, że grudzień to niezwykle intensywny miesiąc – idą święta.
Gdybyś jednak długo nie otrzymywał, otrzymywała wiadomości, napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń na naszą infolinię: 12 333 78 00. Sprawdzimy to.
Nie mogę skontaktować się z Wolontariuszem, co zrobić?
Jeśli brak kontaktu z Wolontariuszem lub Wolontariuszką Szlachetnej Paczki występuje przez dłuższy czas, lub jeśli będziesz miał, miała pytania, napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń na infolinię.
Przekażemy Ci potrzebne wskazówki, co zrobić w takiej sytuacji.
Chcę przekazać dodatkowe produkty wybranej przeze mnie Rodzinie, jak to zrobić?
Prosimy, skontaktuj się z Wolontariuszem, Wolontariuszką. To on, ona jest łącznikiem między Tobą, a wybraną przez Ciebie Rodziną. Wolontariusz, Wolontariuszka, sprawdzi, jakie są możliwości – nie zawsze udaje się przekazać dodatkową pomoc.
Chcę odwiedzić Rodzinę, dla której przygotowałem Szlachetną Paczkę, czy to możliwe?
Nie, nie jest to możliwe. Ze względu na to, że w poprzednich edycjach pojawiały się sytuacje, w których taki kontakt był nadużywany lub wykorzystywany w nieodpowiedni sposób – chcemy ograniczyć do minimum możliwość poznania wzajemnych danych osobowych czy kontaktowych. Cały kontakt między Rodziną, a Darczyńcą, Darczyńczynią odbywa się poprzez Wolontariusza, Wolontariuszkę.
Czy wartość produktów ze Szlachetnej Paczki mogę odliczyć od podatku?
Nie. Produkty, które przekazujesz w Paczce, są darowiznami na rzecz Rodziny, a nie Stowarzyszenia WIOSNA (organizatora Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości).
Możesz odliczyć od podatku darowizny finansowe na rzecz Stowarzyszenia WIOSNA.
Czy mogę otrzymać zaświadczenie o przygotowaniu Szlachetnej Paczki?
Jeśli nie byłeś, byłaś Wolontariuszem, Wolontariuszką, a przygotowywałeś, przygotowywałaś Paczkę jako Darczyńca lub Darczyńczyni to nie możemy wystawić zaświadczenia o odbytym wolontariacie.
Możemy natomiast wysłać Ci dyplom dla Darczyńcy, Darczyńczyni (taki sam jaki powinieneś, powinnaś otrzymać przy dostarczaniu paczki do magazynu), lub wypisać oświadczenie o tym, że uczestniczyłeś, uczestniczyłaś w Szlachetnej Paczce.
Jeśli chciałbyś, chciałabyś otrzymać taki dokument, napisz do nas na adres: [email protected].
Materiały do pobrania
Materiały do pobrania
Checklista kroków do wykonania
Grafiki do druku
Przykładowe komunikaty do wysłania
Lista potrzeb Rodziny w arkuszu kalkulacyjnym
Jak działa Szlachetna Paczka? - Animacja
Scenariusze lekcji (klasy 1-3; klasy 4-8; liceum/technikum)
Scenariusz zajęć dla przedszkoli i kolorowanki
Materiały do pobrania
Checklista kroków do wykonania
Lista potrzeb Rodziny w arkuszu kalkulacyjnym
Materiały graficzne
Materiały do pobrania
Checklista kroków do wykonania
Lista potrzeb Rodziny w arkuszu kalkulacyjnym
Materiały graficzne
Wesprzyj i Ty Szlachetną Paczkę
To dzięki wsparciu Dobroczyńców możemy rozwijać Paczkę i docierać z pomocą do nowych miejsc i osób w potrzebie. Dziękujemy, że jesteście z nami.
Kontakt
Infolinia Paczki
(+48)
12 333 78 00
w godz. 10:00-18:00.
7 dni w tygodniu
napisz do nas na:
[email protected]
przejdź do rozmowy z botem lub konsultantem Paczki
Jak zrobić Paczkę
Partnerzy dla Paczki
Sprawdź, jakie oferty wspierające Paczkę przygotowali dla swoich Klientów nasi Partnerzy
Razem możemy zrobić #WięcejDobra! Zobacz jak razem zmieniamy świat na dobre, wesprzyj Paczkę szybką wpłatą z BNP Paribas.
Stare telefony działają cuda! Przynieś swój stary smartfon do recyklingu, do salonu, a T-Mobile przekaże do 1 mln zł na Paczkę.
Dołącz do akcji Szlachetny Koszyk - do zakupów online na Allegro dorzuć charytatywną cegiełkę dla Szlachetnej Paczki.
Razem działamy na rzecz najbardziej potrzebujących, uchodźców z Ukrainy, a w tym roku również osób dotkniętych skutkami powodzi.
Przyciągamy dobro! Kupuj w Biedronce produkty ze świątecznej linii Magnetic z logo Szlachetnej Paczki i wspieraj najbardziej potrzebujących.