Z roku na rok większa moc przyciągania ludzi – case study z kampanii Szlachetnej Paczki 2024
Trudny rok, wielkie wyzwania, zadziwiające efekty. Mimo niepewnej sytuacji gospodarczej i społecznej, Szlachetna Paczka po raz kolejny pokazała, że niemożliwe staje się możliwe. W efekcie pomoc dotarła do wszystkich 17 020 rodzin włączonych do programu, w tym 572 rodzin poszkodowanych przez wrześniową powódź. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu w pomaganie ponad 700 tysięcy osób. To o 13 tys. osób więcej niż w roku poprzednim. Wartość przekazanych paczek osiągnęła prawie 72,5 mln złotych.
Jak osiągnęliśmy takie efekty? Kluczem okazała się przemyślana strategia, elastyczność w działaniach komunikacyjnych i duże wsparcie ambasadorów, partnerów biznesowych oraz ogólnopolskich i lokalnych mediów.
„Odpowiednio dobrana strategia, przemyślana koncepcja kreatywna i działania skupione na efektywności przyniosły wymierne rezultaty w postaci 17 020 potrzebujących rodzin, do których dotarła pomoc skrojona na miarę potrzeb – wsparcie, które nie tylko odpowiada na materialne trudności, ale także przywraca nadzieję, godność i daje poczucie bycia zauważonym. Kolejny raz Szlachetna Paczka połączyła tysiące ludzi we wspólnym pomaganiu. Wolontariusze, darczyńcy, partnerzy, media i ambasadorzy pokazali, jak wiele dobrego można wspólnie zrobić. Takie zaangażowanie zmienia życie nie tylko tych, którzy otrzymują pomoc, ale także tych którzy ją przygotowują. Dzięki spójnej komunikacji, szeroko zakrojonym działaniom i wspólnemu wysiłkowi, razem osiągnęliśmy coś niezwykłego” – mówi Marta Firlej, Dyrektorka ds. Komunikacji i Marketingu w Stowarzyszeniu WIOSNA, które organizuje Szlachetną Paczkę.
Ponad 700 tys. osób połączonych w pomaganiu
W 24. edycji Szlachetna Paczka połączyła w pomaganiu ponad 700 tysięcy, dokładnie 712 891 osób. To o ponad 13 tysięcy osób więcej niż w 2023. W tej grupie znalazło się ponad 12 200 wolontariuszy i wolontariuszek. Wśród nich były osoby, które docierały do potrzebujących, poznawały ich historie i pośredniczyły w przekazywaniu paczek od darczyńców, ale również angażowały się w innych rolach.
Dzięki wspólnym wysiłkom setek tysięcy osób Szlachetna Paczka dotarła z odpowiadającą na potrzeby pomocą do ponad 44 tys. osób w trudnej sytuacji materialnej.
Od listopada do 31 grudnia stronę Szlachetnej Paczki – na której udostępniana była Baza Rodzin potrzebujących wsparcia – odwiedziło 953 134 użytkowników. Łącznie zanotowano 1 812 521 sesji.
Komu i na jaką skalę udało się pomóc?
Wartość wsparcia materialnego przekazanego rodzinom wyniosła prawie 72,5 mln zł (dokładnie: 72 456 980 zł). Średnia wartość paczki przekroczyła 4 200 zł (dokładnie 4 257 zł).
Wśród obdarowanych znalazły się rodziny dotknięte chorobą, niepełnosprawnością, samotnością, a także seniorzy czy samodzielni rodzice oraz ci, którzy ucierpieli w wyniku nieszczęśliwych zdarzeń, w tym wrześniowej powodzi. Wolontariusze i wolontariuszki Szlachetnej Paczki przekazali pomoc do 572 rodzin dotkniętych skutkami powodzi, najwięcej z województw dolnośląskiego (320) i opolskiego (180). Dla wszystkich potrzebujących wsparcie Paczki jest nie tylko oddechem w codzienności, ale też momentem przywracania godności i nadziei na zmianę.
Łącznie od początku działania Szlachetnej Paczki przekazano w paczkach pomoc o wartości ponad 711 mln zł.
„Nie spodziewasz się, co potrafi Twoja Paczka” – koncepcja kreatywna
Za hasłem „Nie spodziewasz się, co potrafi Twoja Paczka”, wokół którego koncentrowała się komunikacja 24. edycji Szlachetnej Paczki,kryje się przemyślana idea. Bo kiedy pojawia się inicjatywa stworzenia paczki, pojawiają się też osoby gotowe do pomocy. Czasami tacy, których byśmy się nie spodziewali. To może być sąsiad z bloku obok, dawno nie widziana koleżanka, była szefowa. Nagle okazuje się, że ta nasza paczka… potrafi sprostać temu pięknemu, choć trudnemu wyzwaniu.
„Nasza idea kreatywna opierała się na motywie niespodziewanych zdarzeń. Chcieliśmy podkreślić zaskoczenie, którego doświadczają darczyńcy Szlachetnej Paczki, odkrywając, że przygotowanie pomocy jest znacznie prostsze, niż początkowo przypuszczali. Równocześnie idea ta pozwalała nam opowiadać historie rodzin, które nie spodziewały się, że choroba, samotność czy zdarzenia losowe tak głęboko zmienią ich życie. Chcieliśmy w prosty, ale wyrazisty sposób pokazać, że każdy może przeżyć pozytywne emocje i poczuć wsparcie – zarówno jako osoba niosąca pomoc, jak i ktoś, kto ją otrzymuje. Nasz storytelling, oparty na prawdziwych i poruszających historiach, inspirował do działania i budował poczucie wspólnoty. Autentyczna i pełna nadziei komunikacja była kluczem do nawiązania więzi z odbiorcami, bo to właśnie emocje mają moc łączenia ludzi” – mówi Katarzyna Kowalska, Ekspertka ds. Komunikacji i Trendów w Stowarzyszeniu WIOSNA.
O łączeniu się ludzi, często bardzo różnych, wokół wspólnego celu i emocjach towarzyszących kompletowaniu Szlachetnej Paczki opowiadał spot kampanii w reżyserii Michała Korzewskiego https://youtu.be/afwYq6jrTSc.
Za ideę kreatywną, scenariusz spotu telewizyjnego i radiowego odpowiadała agencja Hand Made.
„Darczyńcy są często zaskoczeni, jak wiele osób potrafi połączyć przygotowanie paczki dla jednej rodziny. Dzięki temu pomoc nabiera głębszego wymiaru – staje się czymś więcej niż wyłącznie wsparciem materialnym. A Weekend Cudów to moment, który obdarowuje podwójnie – niesie radość zarówno tym, którzy dają, jak i tym, którzy otrzymują. Szlachetna Paczka to dla nas za każdym razem ogromna satysfakcja i przywilej pracy przy projekcie, który zmienia życie tak wielu osób” – mówi Zofia Tarnawczyk, Senior Copywriter w Hand Made
Spot telewizyjny wyprodukował dom produkcyjny ISTV Media. Materiał udostępniły pro bono wszystkie stacje należące do grupy TVN, można go było także zobaczyć w TVP oraz usłyszeć w lokalnych i ogólnopolskich rozgłośniach Polskiego Radia.
Historie potrzebujących
Platforma komunikacyjna „Nie spodziewasz się” stanowiła zarówno zachętę do tego, by zaangażować się w pomoc, jak i służyła do opowiadania historii potrzebujących. Bo obok nas, często tuż za rogiem, są ci, którzy potrzebują pilnego wsparcia.
W ramach kampanii powstały trzy wersje key visuala z historiami rodzin, które nie spodziewały się, że choroba, samotność czy zdarzenia losowe tak głęboko zmienią ich życie. Bo bieda odbiera nie tylko komfort materialny czy zdrowie, ale też godność, poczucie bezpieczeństwa i nadzieję na zmianę.
Pani Janina nie spodziewała się, jak samotność może boleć. Kiedy nieśmiało poprosiła sąsiada o pomoc w zejściu po schodach, zbył ją. Udał, że przez słuchawki nie słyszy zgarbionej seniorki. Od tego czasu kobieta prawie nie wychodzi ze swojego więzienia na ostatnim piętrze. Nawet bez przeszywającego bólu kręgosłupa nie robiłaby zakupów zbyt często – ze skromnej emerytury na przeżycie miesiąca zostaje jej dokładnie 82 zł. „Samotność i straszna cisza – to mi zostało. Ale jak odejdę, to już nikomu nie będę przeszkadzać. To mnie pociesza – mówi wolontariuszom Szlachetnej Paczki”.
Za opracowanie KV, a także wykreowanie aktywacji i realizację całości kampanii odpowiada dział komunikacji Stowarzyszenia WIOSNA.
Biedańsk – fikcyjne miasto prawdziwych ludzi
Jak co roku Szlachetna Paczka w trakcie kampanii opublikowała Raport o biedzie, publikację, która ma przybliżyć Polakom specyfikę i skalę problemu ubóstwa w naszym kraju. By te cele zrealizować, autorzy sięgnęli po metaforę Biedańska, którą wykreowała agencja Hand Made.
„Od lat spotykamy się z trudnościami w opowiadaniu o problemie ubóstwa” – mówi Magdalena Łukasik, Menadżerka ds. Badań i Analiz w Stowarzyszeniu WIOSNA, współautorka Raportu o biedzie. – „Dla wielu odbiorców prezentowane przez nas liczby są abstrakcyjne. 2,5 mln ludzi w Polsce żyje w skrajnym ubóstwie, zasięg ubóstwa skrajnego wzrósł z 4,6% do 6,6%. To, ile to jest? Co to znaczy? To dużo czy mało? Zastanowiliśmy się: jak opowiadać o problemie, którego skala jest ogromna, ale którego nadal wielu z nas nie potrafi dostrzec? Wiedzieliśmy, żeby skutecznie opowiedzieć o ubóstwie w Polsce, musimy sięgnąć po metaforę, która pozwoli odpowiedzieć na tego typu pytania. Tak powstał Biedańsk. Fikcyjne miasto. Bo gdyby zebrać w jednym miejscu Polaków, którzy doświadczają skrajnego ubóstwa, powstałoby największe miasto w Polsce, jak Warszawa i Wrocław razem wzięte”.
Bieda rozsiana po całej Polsce nie rzuca się w oczy, daje się ominąć w postaci pojedynczego człowieka na ulicy. Właśnie dlatego powstał „Biedańsk” – by ukazać problem, który nie może być dłużej bagatelizowany. Nie powinniśmy godzić się na świat, w którym z oczu może nam zniknąć
2 500 000 osób – czytamy we wstępie Raportu.
„Liczby robią wrażenie, ale jeszcze większe wrażenie robią historie na nich oparte. Biedańsk natychmiast dał nam strukturę do opowiadania o polskim ubóstwie. Wystarczyło wypowiedzieć głośno tę nazwę, żeby kolejne osoby dokładały swoje pomysły. Tak nośna idea jest bardzo cenna” – mówi Dominik Koza, Business Development Director z agencji Hand Made.
Organizatorzy kampanii przekonywali, że nasza obojętność dokłada cegiełkę do rozbudowy i trwania „Biedańska”. Swoją uważnością możemy jednak przeciwdziałać temu procesowi. Każda jedna odmieniona historia osoby potrzebującej to stopniowy demontaż miasta biedy.
Więcej o Biedańsku przeczytasz tutaj: Raport o biedzie w Polsce 2024. Biedańsk – Szlachetna Paczka.
W ramach kampanii przeprowadzono niestandardowe działania promocyjne Raportu, przypominające promocję miasta: utworzono konto Biedańska w mediach społecznościowych, pojawiły się publikacje na portalach sportowych „Drużyna z potencjałem, ale bez szans na wyjście z grupy. Oto Nadzieja Biedańsk”: https://przegladsportowy.onet.pl/ofsajd/druzyna-z-potencjalem-ale-bez-szans-na-wyjscie-z-grupy-oto-nadzieja-biedansk/5hbzklp
Na terenie kilku miast pojawiła się reklama outdorowa miasta Biedańsk.
Na stronie Raportu o Biedzie użytkownicy spędzili łącznie ponad 551 godzin.
Raport o biedzie – oprócz opisu Biedańska i historii osób w potrzebie – zawierał także wnioski z badania „Jak zdefiniować godne życie” przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polaków. Z badania wynika, że najbardziej boimy się głodu, choroby i utraty bezpieczeństwa mieszkaniowego, czyli tego, co odbiera nam samodzielność i zdolność podejmowania życiowych wyzwań.
Pełną treść Raportu o biedzie można przeczytać tutaj: Raport o biedzie w Polsce 2024. Biedańsk – Szlachetna Paczka. Publikacja została przygotowana także w wersji audio z udziałem Lidii Bogaczówny, aktorki Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Wersję czytaną Raportu o biedzie mogą przesłuchiwać użytkownicy Onet Audio.
Ambasadorzy Paczki 2024 – różnorodność, która łączy
W kolejną edycję Szlachetnej Paczki tradycyjnie zaangażowali się znani i lubiani ze świata sportu i szeroko pojętej kultury. Dzięki aktywności ambasadorów Paczka zyskała jeszcze większy zasięg i możliwość inspirowania kolejnych osób do działania.
W 2024 roku Szlachetną Paczkę wsparli:
- Reprezentantki i reprezentanci Polski w piłce nożnej i futsalu, którzy przekonywali, że „Twoja Paczka zmieni grę”.
- Sportowcy różnych dyscyplin: Aleksandra Mirosław i Bartosz Zmarzlik razem z Karolina Pęk przekonywali, że polskim sportem narodowym jest pomaganie ze Szlachetną Paczką. W tym roku dołączyli do tej ekipy Aleksandra Jarecka i Wilfredo Leon. Warto dodać, że w tym gronie znaeźli się najlepsi sportowcy roku wyróżnieni w plebiscycie Przeglądu Sportowego.
- Anna Lewandowska, dla której przygotowywanie Paczki dla potrzebujących to już coroczna, rodzinna tradycja.
- Aktorzy teatru 6. Piętro: Michał Żebrowski, Daniel Olbrychski, Barbara Kurdej-Szatan i Anna Cieślak, którzy zachęcali do włączenia się w Paczkę w ostatnich dniach kampanii.
- Ludzie gór, czyli Krzysztof Wielicki, Andrzej Bargiel i Kinga Baranowska oraz GOPR Podhale – a w tym roku dołączyli do nich Kuba Patecki, Łukasz Supergan i Kamili Kielar – wspólnie przekonywali, że „Nie spodziewasz się, co potrafi Twoja Paczka”.
- Grupa komików Please Stand-up w skład, której wchodzą: Joanna Jędrzejczyk, Łukasz „Lotek” Lodkowski, Michał Leja, Piotr „Zola” Szulowski, Błażej Krajewski, Darek Gadowski, Tomek Kołecki, Patryk Gosiński, Dj Falcon1 – eksperci w wywoływaniu uśmiechu na naszych twarzach, tym razem postanowili przywrócić uśmiech na twarzy pani Anieli, przygotowując dla niej Paczkę
- A także aktor Mateusz Janicki, Maturalni i wielu innych ambasadorów obecnych w trakcie wydarzeń transmitowanych live przez Szlachetną Paczkę i prowadzonych przez Ewę Drzyzgę.
Ambasadorzy kolejny raz udowodni, jak wielka jest siła wspólnego działania na rzecz potrzebujących.
Więcej materiałów edukacyjnych i poradnikowych
W kampanii poświęciliśmy więcej uwagi działaniom edukacyjnym i opracowywaniu praktycznych wskazówek dla darczyńców. Powstały m.in. materiały o tym, jak skutecznie i szybko zorganizować pomoc, jak zachęcać do pomocy znajomych nawet na ostatniej prostej przed Weekendem Cudów, czyli czasem wręczania paczek rodzinom.
Wśród przykładów warto wymienić wideo z udziałem aktora filmowego i teatralnego Mateusza Janickiego i darczyńczyni, którzy przekonywali, że paczkę można przygotować nawet na ostatnią chwilę: zobacz w serwisie Facebook.
Mocniej koncentrowaliśmy się także na zachęcaniu do zaangażowania szkół i instytucji edukacyjnych. Ze wsparciem Maturalnych, grupy współtworzącej znaną platformę edukacyjną, rozpowszechnialiśmy ideę mądrego pomagania wśród uczniów i nauczycieli. W ramach działań stworzono specjalne wideo oraz materiały edukacyjne dla uczniów i nauczycieli. Na podstronie Paczka w Paczce każdy mógł znaleźć szereg podpowiedzi i instrukcji dla szkół, ale też firm i grup znajomych, dotyczącej tego, jak w krótkim czasie przygotować pomoc. W trakcie kampanii zanotowano 9 943 wyświetlenia tego landingu.
Partnerstwa medialne
Wsparcie mediów odegrało kluczową rolę w osiągnięciu podstawowego celu kampanii, czyli znalezieniu darczyńców dla wszystkich rodzin włączonych do programu. Media rozpowszechniały historie osób w potrzebie, z którymi wcześniej rozmawiali wolontariusze Szlachetnej Paczki oraz informowały o zaangażowaniu ambasadorów, darczyńców i przedstawicieli biznesu, którzy każdego roku wspierają akcję.
Dziennikarze z największych redakcji w kraju nie ograniczyli się jednak do samej teorii i przekazywania informacji – sami również wybierali rodziny i przygotowywali paczki. Tak było w przypadku m.in. redakcji Faktów TVN, która na czele z dziennikarką Renatą Kijowską udowodniła, że można przygotować paczkę w jeden dzień. Materiał znalazł się w głównym wydaniu Faktów i był zachętą dla wielu Polaków, by zaangażować się w pomoc.
Rok 2024 był kolejnym, w którym Paczka mogła liczyć na współpracę z mediami partnerskimi, takimi jak Onet, RMF FM, TVN, TVN24, a także innymi wiodącymi mediami ogólnopolskimi i lokalnymi.
Podczas kampanii o Szlachetnej Paczce pojawiło się ponad 13 tysięcy wzmianek medialnych (1 415 w TV, 197 wzmianki w prasie, 5 311 w radiu oraz 6 435 w portalach). Całkowity zasięg tych publikacji wyniósł ponad 312 mln milionów odbiorców w okresie od 13 listopada do 27 grudnia 2024 roku.
Najważniejsze wydarzenia Szlachetnej Paczki, takie jak Otwarcie Bazy Rodzin, Weekend Cudów prowadziła Ewa Drzyzga, która rozmawiała z wolontariuszami, pracownikami, darczyńcami oraz ambasadorami Paczki.
Tej radości nie pojmuje matematyka – paczka w liczbach
Aparat słuchowy, dzięki któremu pani Krystyna „wróciła” do ludzi. Rower, który sprawił, że świat pana Romana nieco się skurczył, bo zamiast godziny dojeżdża do pracy w 20 minut.
To liczby przekazanych darów w ramach 24. edycji Szlachetnej Paczki. Pod każdą z nich kryje się historia konkretnej rodziny lub osoby samotnej, która dzięki wolontariuszom, darczyńcom i wszystkim przyjaciołom Paczki może zyskać nadzieję na realną zmianę w życiu.
Szlachetna Paczka dziękuje na różne sposoby
W niedzielę 15.12.2024 roku, pod koniec Weekendu Cudów, w wielu miejscach Polski sztandarowe budynki miast rozświetliły się w kolorze Paczki. Zaświeciła się TAURON Arena Kraków, Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Tarczyński Arena Wrocław, Enea Stadion w Poznaniu, EC1 Łódź – Miasto Kultury, Siedziba BNP Paribas Bank Polska w Warszawie czy Stara Kopalnia w Wałbrzychu oraz Zamek w Roztoce.
Wszystko to, by podziękować za kolejną, pełną wyzwań, radości oraz wzruszeń edycję Szlachetnej Paczki i wspólnie celebrować dobro, które nie przestaje zaskakiwać. W podziękowania zaangażowali się także ambasadorzy 24. edycji Szlachetnej Paczki:
Kreatywne, ale przede wszystkim efektywne działania z biznesem
Za wyjątkowymi wynikami 24. edycji stoją także przyjaciele ze świata biznesu. Bank BNP Paribas jest Partnerem Strategicznym Paczki od 7 lat i wspiera program na wiele sposobów. Rok 2024 przyniósł Szlachetnej Paczce #WięcejDobra. Stało się tak za sprawą współpracy Szlachetnej Paczki i Banku BNP Paribas. W ramach grudniowej akcji bank podwajał wpłaty Klientów na rzecz Szlachetnej Paczki. Dzięki wsparciu banku i Klientów Szlachetna Paczka w 2024 roku otrzymała wsparcie w wysokości blisko 2 miliona złotych. Pomagali również pracownicy banku i spółek Grupy BNP Paribas, którzy po raz kolejny tworzyli największy w Polsce program wolontariatu pracowniczego ze Szlachetną Paczką. Tym razem 2 740 wolontariuszy i wolontariuszek przygotowało pomoc dla ponad 157 rodzin z całej Polski. Ta wieloletnia i wielowątkowa współpraca jest wzorem współdziałania organizacji pozarządowej z biznesem.
Kolejny rok T-Mobile wspiera Szlachetną Paczkę jako Partner Strategiczny. Już drugi rok z rzędu trwa akcja „Stare telefony działają cuda”, która łączy recykling starych telefonów z realną, mądrą pomocą. Im więcej telefonów zostanie przyniesionych do recyklingu do sklepów T-Mobile, tym większe wsparcie finansowe od T-Mobile – nawet 1 000 000 zł – trafi do Szlachetnej Paczki.
Poza zaangażowaniem finansowym, T-Mobile połączył w pomaganiu ok. 700 pracowników, którzy przygotowali pomoc dla 67 potrzebujących rodzin, o łącznej wartości ok. 350 tysięcy złotych. Tegoroczna odsłona kampanii z T-Mobile połączyła także… artystów z różnych światów muzycznych, którzy w stworzonym wspólnie utworze muzycznym udowadniali, że przełamując bariery, możemy łączyć się w pomaganiu. Podobnie było na świątecznym koncercie w Łodzi, który dawał kolejną okazję do oddania starego telefonu do recyklingu.
Już po raz piąty klienci Allegro mogli wziąć udział w akcji Szlachetny Koszyk, która trwała od 7 listopada do 17 grudnia. W tym czasie każdy kupujący na platformie Allegro, na etapie finalizacji zakupów, mógł dodać do swojego koszyka charytatywną cegiełkę o wartości 10, 20, 50, 100 lub 200 zł. W akcję zaangażowało się niemal 46 tysięcy klientów, którzy zakupili 58 277 charytatywnych cegiełek o łącznej wartości 917 970 zł. Zebrana kwota zostanie przekazana na rozwój Szlachetnej Paczki i pomaganie na jeszcze większą skalę. Jak co roku swój wkład w pomaganie mieli również pracownicy Allegro. Aż 620 wolontariuszy i wolontariuszek koordynowanych przez Allegro Foundation zaangażowało się w wolontariat pracowniczy. Z tego grona wyłoniło się 28 liderów i liderek. Dzięki ich zaangażowaniu i determinacji wartość szlachetnych paczek, przygotowanych przez zespoły z Allegro dla 30 potrzebujących rodzin, wyniosła 130 000 zł.
Po raz piąty sieć Biedronka wsparła Szlachetną Paczkę. Dzięki świątecznej akcji „Magnetic przyciąga dobro” każdy, kto zdecydował się na zakup słodyczy Magnetic z logo Szlachetnej Paczki, wsparł najbardziej potrzebujących. Biedronka zaangażowała w pomoc nie tylko swoich klientów, ale także pracowników. Aż 867 pracowników wsparło 30 rodzin w potrzebie, kompletując pomoc o wartości ponad 123 250 zł. Na to działanie poświęcili 1 734 godziny.
Firma bp wspiera Stowarzyszenie WIOSNA już od 18 lat. W 2024 roku bp w sposób szczególny wsparło Szlachetną Paczkę, przekazując ponad pół miliona zł na pomoc powodzianom. W grudniu ub.r. na wybranych stacjach bp klienci Wild Bean Cafe mogli kupić paczkowe kubki z limitowanej edycji, z których cały dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na działania Szlachetnej Paczki. Wsparcie finansowe pomoże Paczce dotrzeć do tych, którzy potrzebują pomocy najbardziej.
Więcej przykładów współprac ze Szlachetną Paczka znajdziesz tutaj: www.szlachetnapaczka.pl/partnerzy-dla-paczki. Jeżeli masz pytania lub chcesz zaangażować swoją firmę w działania ze Szlachetną Paczką i zmieniać świat na dobre, napisz na adres [email protected].
Pomagać ze Szlachetną Paczką mogą także podatnicy. Przekaż 1,5% podatku na wsparcie najbardziej potrzebujących (KRS 00 00 05 09 05 lub na liście OPP wyszukaj: Stowarzyszenie WIOSNA, organizatora Szlachetnej Paczki).