Biedronka i Szlachetna Paczka – razem dla uchodźców z Ukrainy
Sieć sklepów Biedronka i Szlachetna Paczka już kolejny rok kontynuują współpracę na rzecz najbardziej potrzebujących. Tym razem dzięki wsparciu partnera, Paczka mogła rozwinąć wyjątkowy projekt społeczny – Solidarną Paczkę – zorganizowany dla uchodźców z Ukrainy, którzy znaleźli się w Polsce i są w trudnej sytuacji materialnej. Na www.szlachetnapaczka.pl znajdują się historie rodzin uchodźczych, spośród których każdy z nas może wybrać rodzinę i przygotować dla niej paczkę. W trakcie współpracy z Biedronką powstały też inne ważne inicjatywy np. „Pomagam Seniorowi”.
Od chwili wybuchu wojny w Ukrainie wiele osób potrzebowało pilnego wsparcia, z dnia na dzień. Sytuacja wymagała szybkiej reakcji, z którą przyszli klienci oraz pracownicy Biedronki. W zaledwie 24 godziny przygotowano system do przeprowadzenia zbiórki przykasowej w całym kraju. Klienci z entuzjazmem zaczęli przekazywać datki przy okazji codziennych zakupów, wspierając tym samym organizacje pomocowe działające na rzecz uchodźców. Jednym z beneficjentów akcji jest Szlachetna Paczka i jej wyjątkowa, czerwcowa edycja.
„Już na samym początku rosyjskiej inwazji wiedzieliśmy, że chcemy działać na rzecz Ukrainy. Wprowadziliśmy możliwość donacji na każdej naszej kasie. Po to, żeby później te pieniądze przekazać organizacjom pozarządowym, które działają na rzecz Ukrainy” – mówi Jan Kołodyński Mł. Menedżer ds. Komunikacji Korporacyjnej w sieci Biedronka.
„Z dnia na dzień udało nam się uruchomić zbiórkę pieniężną we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Trzy i pół tygodnia później na koncie było już 5 mln zł. Dołączyliśmy trzy kolejne organizacje społeczne, aktywnie wspierające uchodźców z Ukrainy, wśród nich była również Szlachetna Paczka, a nam udało się zebrać do tej pory już ponad 7 mln zł” – mówi Karolina Gromke, Mł. Menedżerka ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w sieci Biedronka.
Biedronka i Szlachetna Paczka dla najbardziej potrzebujących
Biedronka od 3 lat organizuje w sieci swoich sklepów akcje sprzedażowe, z który część zysków przekazuje Szlachetnej Paczce na pomoc najbardziej potrzebującym. Mechanizm pomocy jest prosty: klient, który podczas zakupów wybrał specjalnie oznaczone produkty Magnetic, wspierał – tym samym – jeden z najskuteczniejszych programów społecznych w Polsce.
Nie tylko zakupy – wsparcie efektywnej pomocy seniorom
Fundacja Biedronki połączyła siły ze Szlachetną Paczką w projekcie „Pomagam seniorowi” w 2020 roku. W jego ramach we współpracy z Narodowym Instytutem Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji im. prof. dr hab. med. Eleonory Reicher w Warszawie opublikowano praktyczny poradnik dla osób zajmujących się osobami starszymi, a także serię bezpłatnych szkoleń online m.in. na temat pierwszej pomocy, zasad zdrowego odżywiania się seniorów czy komunikacji z seniorami. Projekt miał na celu wspierać mądrą pomoc osobom starszym – a więc taką, która uznaje ich możliwości i wartość oraz przyczynia się do ich usamodzielnienia. Wszystkie materiały dostępne są na stronie https://www.pomagamseniorowi.pl/.